Erreklamazioak eta iradokizunak
Breadcrumb
- Hasiera /
- Ministerioa /
- Arreta herritarrari /
- Erreklamazioak eta iradokizunak
Kexak eta iradokizunak
Kexak eta iradokizunak
Estatuko Administrazio Orokorrean kalitatea hobetzeko esparru orokorra ezartzen duen uztailaren 29ko 951/2005 Errege Dekretuaren IV. kapituluak kexa eta iradokizunen programa jasotzen du. Bertan ezartzen da Estatuko Administrazio Orokorreko organo eta organismoek herritarrei kexak eta iradokizunak aurkezteko bitartekoak eskaini behar dizkietela.
Helburu
Prozedura horren bidez, herritarrek Ministerioko unitateen funtzionamenduari buruz egokitzat jotzen dituzten kexak, ekimenak eta/edo iradokizunak aurkeztu ahal izango dira.
Egindako kexak ez dira inola ere administrazio-errekurtsotzat joko, eta horiek jartzeak ez ditu indarrean dagoen araudian ezarritako epeak geldiaraziko.
Kexa bat aurkezteak ez du inola ere baldintzatzen prozeduran interesdun gisa ageri direnek, prozedura bakoitza arautzen duen araudiaren arabera, egikaritu ditzaketen gainerako ekintzak edo eskubideak erabiltzea.
Nork aurkez dezake
Egoki irizten dioten herritar guztiek, horretarako formularioa betez, edo kexa edo iradokizuna adierazten duen idazki baten bidez, emandako zerbitzuekin pozik ez daudela eta Sailaren eskumeneko zerbitzuak hobetzeko komenigarritzat jotzen dituzten ekimen edo iradokizunak jaso ahal izateko.
Unidad responsable
Kexak edo iradokizunak eragindako unitatea.
Erantzuteko epea
Eragindako unitateak 20 eguneko epean eman beharko dio herritarrari egindako jardueren eta, hala badagokio, hartutako neurrien berri, hari buruzko argibideak eskatu ondoren. Epea igaro eta erantzunik jaso ez bada, interesdunak Zerbitzuen Ikuskaritza Orokorrera jo ahal izango du, edo dagokion sektorera (Gizarte Segurantzako Institutu Nazionalaren, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Orokorraren eta Itsasoko Gizarte Institutuaren zerbitzu-ikuskapenak), erantzunik eza eragin duten arrazoiak ezagutzeko eta dagozkion erantzukizunak eskatzeko.
Aurkezteko moduak
Aurrez aurre edo postaz (ziurtagiri digitalik gabe).
Bide telematikoa (ziurtagiri digitalarekin).
Aurrez aurre edo postaz
- Orri honetan deskarga daitekeen kexen eta iradokizunen inprimakia betez (ondoren aurrez aurre edo posta arruntez aurkezteko), Erregistro Orokorretan eta dokumentuak hartzeko edo ateratzeko laguntzaileen erregistroetan ere eskuragarri dago, eta, nolanahi ere, herritarrentzako informazio- eta arreta-bulegoetan, bai Saileko Zerbitzu Zentraletan bai Periferikoetan.
Idazki bat egingo du, interesdunak sinatuta, eta kexaren edo iradokizunaren xedea azalduko du. Idazki horretan izen-abizenak, telefonoa, helbidea eta, hala badagokio, posta elektronikoko helbidea adieraziko dira, erantzuna bidali ahal izateko, hala adierazten badu.
Inprimakia eta idazkia edozein erregistro publikotan edo herritarrentzako arreta-bulegotan aurkez daitezke.
Atal honetan sartzen den Formularioan, behin sakatuta, nahi adina kopia zuri lortu ahal izango dira, ondoren eskuz betetzeko edo eskatutako datuak idazteko, eta, ondoren, nahi den kopia-kopurua lortzeko (kopia horietako bat aurkezpen-bulegoan zigilatzeko).
Bide telematikoa
- Ministerioaren Egoitza Elektroniko Nagusiaren bidez, Kexak eta Iradokizunak izapidean sartuz.
- Gizarte Segurantzarekin lotutako gaietarako, erakunde horien egoitza elektronikoetara:
- Iradokizuna edo kexa elektronikoki aurkez dezakezu orri honetatik sartzen zaren inprimakia betez. Zure edukia digitalki identifikatzeko eta sinatzeko eskatuko zaizu, Egoitza Elektronikoan sartzeko ezarritako baldintzen arabera.
- Inprimakian posta arrunta edo posta elektronikoa aukeratzen badu erantzuteko, kudeatzeaz eta kexari erantzuteaz arduratzen den unitateak aukeratutako bitartekoaren bidez erantzungo du.